Leroy Merlin
Brico Depot
Zapísať na nákupný zoznam
Vytvor nový nákupný zoznam.

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU
e-silla.sk
 
OBSAH:
·       VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
·       ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
·       PODMIENKY UZATVORENIA KÚPNEJ ZMLUVY
·       SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT
·       NÁKLADY, SPÔSOBY A TERMÍNY DODANIA PRODUKTU
·       REKLAMÁCIA PRODUKTU
·       MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIA REKLAMÁCIÍ A UPLATŇOVANIA NÁROKOV A PRÍSTUP K TÝMTO POSTUPOM
·       PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (TÝKA SA ZMLÚV UZAVRETÝCH OD 25. DECEMBRA 2014)
·       USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
·       ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
·       VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Internetový obchod https://e-silla.sk dbá o práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu priznáva Zákon o právach spotrebiteľa. Ustanovenia zmlúv menej výhodné pre spotrebiteľa než ustanovenia tohto zákona sú neplatné a namiesto nich sa uplatňujú ustanovenia zákona. Preto ustanovenia tohto Nariadenia nemajú za cieľ vylúčiť alebo obmedziť akékoľvek práva spotrebiteľov vyplývajúce z kogentných ustanovení právnych predpisov, a akékoľvek pochybnosti sa vysvetľujú v prospech spotrebiteľa. V prípade rozporu medzi ustanoveniami tohto Nariadenia a vyššie uvedenými predpismi majú prednosť právne predpisy a je potrebné ich uplatniť.

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1. Internetový obchod dostupný na adrese https://e-silla.sk prevádzkuje TIMSON PAWEŁ JURA so sídlom v meste Bielsko-Biała (adresa sídla a korešpondenčná adresa: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała); IČ DPH: 9372248244; REGON: 242937104; e-mailová adresa: info@e-silla.sk.
1.2. Tento Nariadenie je určené ako pre spotrebiteľov, tak aj pre podnikateľov využívajúcich Internetový obchod, pokiaľ konkrétne ustanovenie Nariadenia nestanovuje inak a nie je určené výlučne pre spotrebiteľov alebo výlučne pre podnikateľov.
1.3. Správcom osobných údajov spracovávaných v Internetovom obchode v súvislosti s vykonávaním ustanovení tohto Nariadenia je Predávajúci. Osobné údaje sú spracovávané za účelmi, v rozsahu a na základe právnych základov a zásad uvedených v Zásadách ochrany osobných údajov. Tieto zásady obsahujú predovšetkým pravidlá spracovania osobných údajov Správcom v Internetovom obchode vrátane právnych základov, účelov a rozsahu spracúvania údajov, ako aj práva dotknutých osôb, a tiež informácie o používaní súborov cookies a analytických nástrojov v Internetovom obchode. Používanie Internetového obchodu, vrátane nákupov, je dobrovoľné. Rovnako dobrovoľné je poskytnutie osobných údajov používateľom Internetového obchodu, s výnimkou prípadov uvedených v zásadách ochrany osobných údajov (napr. uzatvorenie zmluvy alebo zákonné povinnosti Predávajúceho).
1.4. Definície:
1.4.1. PRACOVNÝ DEŇ – každý deň od pondelka do piatka okrem dní pracovného pokoja.
1.4.2. REGISTRAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný v Internetovom obchode, ktorý umožňuje vytvorenie Účtu.
1.4.3. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR – Elektronická služba, interaktívny formulár dostupný v Internetovom obchode umožňujúci podanie Objednávky, najmä pridaním Produktov do elektronického košíka a určením podmienok Kúpnej zmluvy, vrátane spôsobu doručenia a platby.
1.4.4. ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, a v prípadoch stanovených všeobecne záväznými predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej právny poriadok priznáva právnu subjektivitu – ktorá uzavrela alebo má v úmysle uzavrieť Kúpnu zmluvu s Predávajúcim.
1.4.5. OBČIANSKY ZÁKONNÍK – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
1.4.6. ÚČET – Elektronická služba, súbor údajov v IT systéme Poskytovateľa označený individuálnym menom (loginom) a heslom zadaným Používateľom, v ktorom sú zhromažďované údaje poskytnuté Používateľom a informácie o ním zadaných Objednávkach v Internetovom obchode.
1.4.7. NEWSLETTER – Elektronická služba poskytovaná Poskytovateľom prostredníctvom e-mailu, ktorá umožňuje všetkým používateľom jej odber automatické prijímanie pravidelného obsahu budúcich vydaní newslettera s informáciami o Produktoch, novinkách a akciách v Internetovom obchode.
1.4.8. PRODUKT – hnuteľná vec dostupná v Internetovom obchode, ktorá je predmetom Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim.
1.4.9. NARIADENIE – tento obchodný poriadok Internetového obchodu.
1.4.10. INTERNETOVÝ OBCHOD – online obchod Poskytovateľa dostupný na adrese: https://e-silla.sk.
1.4.11. PREDÁVAJÚCI / POSKYTOVATEĽ SLUŽBY – TIMSON PAWEŁ JURA so sídlom v Bielsko-Biała (adresa sídla a korešpondenčná adresa: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała); IČ DPH: 9372248244; REGON: 242937104; e-mail: info@e-silla.sk.
1.4.12. KÚPNA ZMLUVA – zmluva o predaji Produktu uzatvorená alebo uzatváraná medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom Internetového obchodu.
1.4.13. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba poskytovaná elektronicky Poskytovateľom používateľovi prostredníctvom Internetového obchodu.
1.4.14. POUŽÍVATEĽ – (1) fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, a v prípadoch stanovených všeobecne záväznými predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu – ktorá používa alebo má v úmysle používať Elektronickú službu.
1.4.15. ZÁKON O PRÁVACH SPOTREBITEĽA – zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
1.4.16. OBJEDNÁVKA – právne záväzné vyhlásenie vôle Zákazníka podané prostredníctvom Objednávkového formulára, ktorého cieľom je uzatvorenie Kúpnej zmluvy na Produkt s Predávajúcim.

2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE

2.1. V Internetovom obchode sú dostupné tieto Elektronické služby: Účet, Objednávkový formulár a Newsletter.
2.1.1. Účet – používanie Účtu je možné po vykonaní dvoch nasledujúcich krokov používateľom:
(1) vyplnenie Registračného formulára,
(2) kliknutie na tlačidlo „Zaregistrovať účet“.
V Registračnom formulári je nevyhnutné uviesť nasledovné údaje používateľa: meno a priezvisko/názov firmy, adresa (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailová adresa, telefónne číslo a heslo.
V prípade používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je nutné zadať aj názov firmy a IČ DPH.
2.1.1.1. Elektronická služba Účet je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú. Používateľ má kedykoľvek možnosť zrušiť účet (odstúpiť od služby) bez uvedenia dôvodu, a to zaslaním príslušnej žiadosti poskytovateľovi, najmä e-mailom na adresu: info@e-silla.sk alebo písomne na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała.
2.1.2. Objednávkový formulár – používanie Objednávkového formulára začína pridaním prvého Produktu do elektronického košíka.
Zadanie Objednávky prebieha v dvoch krokoch:
(1) vyplnenie Objednávkového formulára,
(2) kliknutie na tlačidlo „Objednávam s povinnosťou platby“.
Do tejto chvíle je možné upravovať vložené údaje (podľa zobrazených pokynov a informácií na stránke obchodu).
V Objednávkovom formulári je potrebné uviesť nasledovné údaje: meno a priezvisko/názov firmy, adresa (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailová adresa, telefónne číslo, ako aj informácie o Objednávke: Produkty, množstvo, spôsob a miesto doručenia, spôsob platby.
V prípade zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je potrebné uviesť aj názov firmy a IČ DPH.
2.1.2.1. Elektronická služba Objednávkový formulár je bezplatná a jednorazová – končí sa buď odoslaním Objednávky alebo jej predčasným prerušením zo strany používateľa.
2.1.3. Newsletter – používanie Newslettera je možné po zadaní e-mailovej adresy v záložke „Newsletter“ na stránke Internetového obchodu a kliknutí na tlačidlo „Prihlásiť sa“.
Na Newsletter je možné sa prihlásiť aj označením príslušného políčka počas registrácie účtu alebo zadávania Objednávky – v tom prípade je prihlásenie účinné okamžite po registrácii alebo odoslaní objednávky.
2.1.3.1. Elektronická služba Newsletter je bezplatná a poskytovaná na dobu neurčitú. Používateľ má právo kedykoľvek a bez udania dôvodu zrušiť odber Newslettera, a to e-mailom na adresu: info@e-silla.sk alebo písomne na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała.
2.2. Technické požiadavky nevyhnutné na spoluprácu s IT systémom Poskytovateľa:
(1) počítač, notebook alebo iné zariadenie s prístupom na internet,
(2) prístup k e-mailu,
(3) internetový prehliadač: Mozilla Firefox 17.0+, Internet Explorer 10.0+, Opera 12.0+, Google Chrome 23.0+, Safari 5.0+, Microsoft Edge 25.10586.0.0+,
(4) odporúčané minimálne rozlíšenie: 1024x768,
(5) zapnuté súbory cookies a JavaScript v prehliadači.
2.3. Používateľ je povinný využívať Internetový obchod v súlade s právnymi predpismi a dobrými mravmi, s rešpektovaním osobnostných práv, autorských práv a práv duševného vlastníctva Poskytovateľa a tretích osôb. Používateľ je povinný uvádzať pravdivé údaje. Je zakázané poskytovať obsah protiprávneho charakteru.
2.4. Reklamačný poriadok:
2.4.1. Reklamácie týkajúce sa elektronických služieb poskytovaných Poskytovateľom a ďalšie sťažnosti týkajúce sa činnosti Internetového obchodu (okrem reklamácií Produktov – tie sú uvedené v bode 6) môže používateľ podať napríklad:
2.4.2. písomne na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała;
2.4.3. e-mailom na adresu: info@e-silla.sk;
2.4.4. Odporúča sa, aby používateľ uviedol v popise reklamácie: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum zistenia závady; (2) žiadosť používateľa; (3) kontaktné údaje – uľahčí a urýchli to vybavenie reklamácie. Tieto odporúčania nie sú záväzné a nemajú vplyv na účinnosť reklamácie, aj ak budú podané bez uvedenia týchto údajov.
2.4.5. Poskytovateľ sa vyjadrí k reklamácii bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej podania.

3. PODMIENKY UZATVORENIA KÚPNEJ ZMLUVY

3.1. Uzavretie Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim nastáva po predchádzajúcom podaní Objednávky Zákazníkom prostredníctvom Objednávkového formulára v Internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.2 Nariadenia.
3.2. Cena Produktu uvedená na stránke Internetového obchodu je uvedená v poľských zlotých a zahŕňa dane. O celkovej cene vrátane daní za Produkt, ako aj o nákladoch na doručenie (vrátane poplatkov za dopravu, dodanie a poštové služby) a o ďalších nákladoch, alebo ak ich nie je možné určiť – o povinnosti ich úhrady, je Zákazník informovaný na stránkach Internetového obchodu počas zadávania Objednávky, vrátane okamihu vyjadrenia vôle Zákazníka uzavrieť Kúpnu zmluvu.
3.3. Postup uzavretia Kúpnej zmluvy v Internetovom obchode prostredníctvom Objednávkového formulára
3.3.1. Uzavretie Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim nastáva po predchádzajúcom podaní Objednávky Zákazníkom v súlade s bodom 2.1.2 Nariadenia.
3.3.2. Po odoslaní Objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie a zároveň prijíma Objednávku na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatie na realizáciu sa uskutočňuje zaslaním príslušného e-mailu Zákazníkovi na adresu uvedenú pri zadávaní Objednávky, ktorý obsahuje minimálne vyhlásenie Predávajúceho o prijatí Objednávky a jej akceptovaní, ako aj potvrdenie uzavretia Kúpnej zmluvy. V okamihu prijatia tohto e-mailu zo strany Zákazníka je Kúpna zmluva považovaná za uzavretú.
3.4. Uchovávanie, zabezpečenie a sprístupnenie obsahu uzatvorenej Kúpnej zmluvy Zákazníkovi prebieha prostredníctvom:
(1) sprístupnenia týchto Obchodných podmienok na stránke Internetového obchodu a
(2) zaslania Zákazníkovi e-mailu, o ktorom sa hovorí v bode 3.3.2 Nariadenia.
Obsah Kúpnej zmluvy je dodatočne uchovávaný a zabezpečený v IT systéme Internetového obchodu Predávajúceho.

4. SPÔSOBY A TERMÍNY PLATBY ZA PRODUKT

4.1. Predávajúci poskytuje Zákazníkovi nasledovné spôsoby úhrady za Kúpnu zmluvu:
4.1.1. Platba v hotovosti na dobierku pri doručení zásielky.
4.1.2. Platba prevodom na bankový účet Predávajúceho.
4.1.3. Elektronické platby a platby platobnou kartou prostredníctvom služby Przelewy24.pl – aktuálne dostupné platobné možnosti sú uvedené na stránke Internetového obchodu v informačnej záložke o platbách a tiež na stránke http://www.przelewy24.pl/.
4.1.3.1. Vyrovnanie transakcií elektronickými platbami a kartami sa realizuje podľa výberu Zákazníka prostredníctvom služby Przelewy24.pl. Spracovanie týchto platieb zabezpečuje:
4.1.3.1.1. Przelewy24.pl – spoločnosť PayPro S.A., zúčtovací agent so sídlom v Poznani (ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), zapísaná v Obchodnom registri vedenom Obvodným súdom Poznań – Nowe Miasto i Wilda, oddiel VIII, pod číslom KRS 0000347935, IČ DPH: 7792369887, REGON: 301345068.
4.2. Termín platby:
4.2.1. V prípade výberu platby prevodom, elektronickej platby alebo platby kartou je Zákazník povinný uhradiť sumu do 7 kalendárnych dní odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.
4.2.2. V prípade výberu platby v hotovosti na dobierku je Zákazník povinný zaplatiť pri prevzatí zásielky.

5. NÁKLADY, SPÔSOBY A TERMÍN DODANIA PRODUKTU

5.1. Doručenie Produktu Zákazníkovi je spoplatnené, pokiaľ Kúpna zmluva neustanovuje inak. Náklady na doručenie (vrátane dopravy, dodania a poštových služieb) sú uvedené Zákazníkovi na stránke Internetového obchodu v sekcii o doručení a počas procesu objednávania, vrátane okamihu vyjadrenia vôle uzavrieť zmluvu.
5.2. Predávajúci poskytuje Zákazníkovi nasledovné spôsoby doručenia Produktu:
5.2.1. Kuriérska zásielka, kuriérska zásielka na dobierku.
5.2.2. Paletová zásielka.
5.3. Termín doručenia Produktu Zákazníkovi je do 7 pracovných dní, pokiaľ v popise Produktu alebo pri zadávaní Objednávky nie je uvedené inak.
V prípade Produktov s rôznymi termínmi doručenia platí najdlhší z nich, pričom nesmie presiahnuť 7 pracovných dní.
Začiatok plynutia lehoty doručenia Produktu:
5.3.1. Ak si Zákazník zvolil platbu prevodom, elektronickú platbu alebo kartou – odo dňa pripísania platby na účet Predávajúceho.
5.3.2. Ak si Zákazník zvolil platbu na dobierku – odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.

6. REKLAMÁCIA PRODUKTU

6.1. Základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi v prípade, že Predaný produkt má fyzickú alebo právnu vadu (reklamácia z titulu záruky), sa riadi všeobecne platnými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka (najmä §§ 556 až 576).
Pre Kúpne zmluvy uzavreté do 24. decembra 2014 sa základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi – fyzickej osobe, ktorá produkt kupuje na iný účel než na podnikanie – určujú podľa všeobecne záväzných predpisov, najmä zákonom z 27. júla 2002 o osobitných podmienkach spotrebiteľského predaja a o zmene Občianskeho zákonníka.
6.2. Reklamácia môže byť podaná Zákazníkom napríklad:
6.3.1. písomne na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała;
6.3.2. elektronicky e-mailom na adresu: info@e-silla.sk;
6.4. Odporúča sa, aby Zákazník v opise reklamácie uviedol:
(1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum zistenia vady;
(2) požiadavku spôsobu uvedenia Produktu do súladu s Kúpnou zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny či odstúpení od zmluvy;
(3) kontaktné údaje podávajúceho reklamáciu – uľahčí to a urýchli vybavenie reklamácie Predávajúcim. Tieto odporúčania však nie sú záväzné a reklamácia je platná aj bez nich.
6.5. Predávajúci sa k reklamácii Zákazníka vyjadrí bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní od jej doručenia.
Ak Zákazník – spotrebiteľ požiadal o výmenu tovaru, odstránenie vady alebo predložil vyhlásenie o znížení ceny, a Predávajúci sa k žiadosti nevyjadril v uvedenej lehote, má sa za to, že reklamáciu uznal za oprávnenú.
6.6. Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný doručiť chybný Produkt na adresu:
ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała.
Ak ide o spotrebiteľa, náklady na doručenie Produktu znáša Predávajúci.
V prípade, že ide o zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom – náklady znáša on.
Ak by vzhľadom na povahu Produktu alebo spôsob jeho montáže bolo doručenie neprimerane náročné, Zákazník je povinný sprístupniť Produkt Predávajúcemu v mieste, kde sa Produkt nachádza.

7. MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIA REKLAMÁCIÍ A NÁROKOV A PRÍSTUP K TÝMTO POSTUPOM

7.1. Podrobné informácie o možnostiach využitia mimosúdnych spôsobov riešenia reklamácií a uplatňovania nárokov spotrebiteľom, ako aj o prístupe k týmto postupom, sú dostupné na webovej stránke Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže a spotrebiteľa Poľskej republiky (UOKiK):
? https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
7.2. Pri predsedovi UOKiK funguje aj kontaktné miesto (tel.: +48 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl, adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), ktorého úlohou je okrem iného poskytovať pomoc spotrebiteľom v záležitostiach týkajúcich sa mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
7.3. Spotrebiteľ má nasledujúce príklady možností využitia mimosúdneho riešenia reklamácií a nárokov:
(1) podanie návrhu na riešenie sporu pred stálym rozhodcovským spotrebiteľským súdom (viac na: http://www.spsk.wiih.org.pl/),
(2) podanie návrhu na mimosúdne riešenie sporu na inšpektorát obchodnej inšpekcie príslušný podľa miesta podnikania Predávajúceho,
(3) pomoc okresného (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo spotrebiteľskej organizácie, ktorej cieľom je ochrana práv spotrebiteľov (napr. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Poradenstvo je poskytované aj e-mailom na: porady@dlakonsumentow.pl a cez spotrebiteľskú infolinku: +48 801 440 220 (pracovné dni 8:00–18:00, cena podľa tarify operátora).
7.4. Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je dostupná online platforma ODR – systém riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ.
Platforma ODR predstavuje interaktívnu, viacjazyčnú webovú stránku určenú ako jednotné kontaktné miesto pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa snažia o mimosúdne riešenie sporu vyplývajúceho zo zmluvy uzavretej na diaľku (napr. cez internet).
Viac informácií nájdete na stránke platformy alebo na stránke UOKiK:
? https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php

8. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (TÝKA SA ZMLÚV UZAVRETÝCH OD 25. DECEMBRA 2014)

8.1. Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, má právo do 14 kalendárnych dní odstúpiť od nej bez uvedenia dôvodu a bez akýchkoľvek nákladov, okrem nákladov uvedených v bode 8.8 Nariadenia.
Na dodržanie lehoty stačí odoslanie vyhlásenia pred jej uplynutím.
Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy môže byť doručené napríklad:
8.1.1. písomne na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała;
8.1.2. elektronicky na e-mail: info@e-silla.sk;
8.2. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy sa nachádza v prílohe č. 2 Zákona o právach spotrebiteľa a tiež v bode 11 Nariadenia a na stránke Internetového obchodu v sekcii o odstúpení.
Použitie formulára nie je povinné.
8.3. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína:
8.3.1. v prípade zmluvy, v rámci ktorej Predávajúci odovzdáva Produkt – od prevzatia Produktu spotrebiteľom alebo osobou určenou spotrebiteľom (inou než dopravca);
ak zmluva zahŕňa viacero Produktov – od prevzatia posledného Produktu/časti;
ak ide o pravidelné doručovanie – od prevzatia prvého Produktu;
8.3.2. v prípade iných zmlúv – od dňa uzavretia zmluvy.
8.4. V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neuzavretú.
8.5. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vyhlásenia o odstúpení vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, vrátane nákladov na doručenie Produktu (okrem dodatočných nákladov vyplývajúcich zo zvoleného spôsobu dopravy odlišného od najlacnejšieho dostupného v Internetovom obchode).
Náhrada bude vykonaná rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ sa strany nedohodnú inak – bez dodatočných nákladov.
Ak Predávajúci neponúkol sám odvoz Produktu, môže zadržať vrátenie platby do okamihu doručenia Produktu späť alebo predloženia dokladu o jeho odoslaní.
8.6. Spotrebiteľ je povinný vrátiť Produkt bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy.
Produkt možno vrátiť na adresu: ul. Wyzwolenia 477, 43-344 Bielsko-Biała.
Na dodržanie lehoty stačí odoslať Produkt pred jej uplynutím.
8.7. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu, ktoré vzniklo v dôsledku používania inak, než je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Produktu.
8.8. Možné náklady spojené s odstúpením od zmluvy:
8.8.1. Ak si spotrebiteľ zvolil drahší spôsob doručenia, než je najlacnejší spôsob dostupný v obchode – Predávajúci nie je povinný tieto dodatočné náklady vrátiť.
8.8.2. Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Produktu.
8.8.3. Ak ide o službu, ktorá bola na výslovnú žiadosť spotrebiteľa začatá pred uplynutím lehoty na odstúpenie – je povinný zaplatiť za službu poskytnutú do momentu odstúpenia. Výška sa počíta pomerne k rozsahu poskytnutého plnenia a dohodnutej ceny. Ak cena bola neprimeraná – podľa trhovej hodnoty.
8.9. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na tieto prípady:
8.9.1. napr.
– služby poskytnuté s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol informovaný, že po splnení služby stratí právo na odstúpenie,
– Produkt vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa,
– rýchlo sa kaziaci alebo hygienicky zapečatený Produkt po otvorení,
– Produkt nerozlučne spojený s inými vecami po dodaní,
– nahrávky, softvér v zapečatenom obale po otvorení,
– noviny a časopisy (okrem predplatného),
– služby ubytovania, dopravy, prenájmu vozidiel, stravovania, voľnočasové služby s určeným dátumom,
– digitálny obsah, ak bol prístupný pred uplynutím lehoty so súhlasom spotrebiteľa a informáciou o strate práva na odstúpenie.

9. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV

9.1. Tento bod Nariadenia a ustanovenia v ňom uvedené sa vzťahujú výlučne na Zákazníkov a Používateľov, ktorí nie sú spotrebiteľmi.
9.2. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzavretej s ne-spotrebiteľom do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia.
Odstúpenie môže nastať bez uvedenia dôvodu a nevyvoláva žiadne nároky zo strany Zákazníka voči Predávajúcemu.
9.3. V prípade ne-spotrebiteľov má Predávajúci právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane požiadavky na úplnú alebo čiastočnú platbu vopred, bez ohľadu na spôsob platby zvolený Zákazníkom či skutočnosť uzavretia zmluvy.
9.4. V momente odovzdania Produktu dopravcovi prechádza na Zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, riziko a zodpovednosť za Produkt, vrátane rizika náhodnej straty alebo poškodenia.
Predávajúci nezodpovedá za žiadne straty, poškodenia alebo oneskorenia, ku ktorým dôjde počas prepravy.
9.5. Ak bol Produkt odoslaný dopravcom, Zákazník, ktorý nie je spotrebiteľom, je povinný skontrolovať zásielku v čase a spôsobom zvyčajným pre tento typ zásielky.
V prípade zistenia straty alebo poškodenia je povinný podniknúť všetky kroky na určenie zodpovednosti dopravcu.
9.6. V súlade s § 558 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa zodpovednosť Predávajúceho z titulu záruky voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, vylučuje.
9.7. Poskytovateľ má právo vypovedať zmluvu o poskytovaní Elektronickej služby ne-spotrebiteľovi s okamžitou účinnosťou a bez uvedenia dôvodu zaslaním príslušného oznámenia.
9.8. Zodpovednosť Poskytovateľa/Predávajúceho voči ne-spotrebiteľovi je – bez ohľadu na právny základ – obmedzená na výšku zaplatenej ceny a nákladov na doručenie na základe Kúpnej zmluvy, najviac však do výšky 1 000 PLN.
Poskytovateľ/Predávajúci zodpovedá iba za typickú, predvídateľnú škodu v momente uzavretia zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk.
9.9. Všetky spory medzi Predávajúcim/Poskytovateľom a Zákazníkom/Používateľom, ktorý nie je spotrebiteľom, budú riešené vecne a miestne príslušným súdom podľa sídla Predávajúceho/Poskytovateľa.

10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1. Zmluvy uzatvárané prostredníctvom Internetového obchodu sa uzatvárajú v poľskom jazyku.
10.2. Zmena Nariadenia:
10.2.1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo meniť Nariadenie z oprávnených dôvodov, ako sú: zmena právnych predpisov, zmena spôsobov platby alebo doručenia – v rozsahu, v akom ovplyvňujú plnenie ustanovení tohto Nariadenia.
10.2.2. V prípade zmlúv uzatvorených na základe tohto Nariadenia, ktoré majú trvalý charakter (napr. služba Elektronického účtu), je zmena záväzná pre Používateľa, ak boli splnené podmienky stanovené v § 384 a § 384¹ Občianskeho zákonníka, teda Používateľ bol správne informovaný o zmene a nevypovedal zmluvu v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa oznámenia.
Ak zmena Nariadenia znamená zavedenie nových poplatkov alebo zvýšenie existujúcich – Používateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy.
10.2.3. V prípade zmlúv iného charakteru ako trvalého (napr. Kúpna zmluva), zmeny Nariadenia nemajú vplyv na už získané práva spotrebiteľov – najmä sa nevzťahujú na už podané objednávky alebo uzavreté zmluvy.
10.3. V otázkach neupravených týmto Nariadením sa uplatňujú všeobecne platné predpisy poľského práva, najmä:
– Občiansky zákonník,
– zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002,
– pre zmluvy uzavreté do 24. 12. 2014: zákon o ochrane niektorých práv spotrebiteľov a zodpovednosti za škodu spôsobenú nebezpečným výrobkom, zákon o osobitných podmienkach spotrebiteľského predaja,
– pre zmluvy uzavreté od 25. 12. 2014: zákon o právach spotrebiteľa,
– a iné príslušné predpisy všeobecne platného práva.
11. VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(Tento formulár je potrebné vyplniť a odoslať iba v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
– Adresát:
TIMSON PAWEŁ JURA
ul. Wyzwolenia 477,
43-344 Bielsko-Biała
e-silla.sk
info@e-silla.sk
– Ja/My() týmto oznamujem/oznamujeme(), že odstupujem/odstupujeme() od zmluvy o kúpe nasledovného tovaru() / o dodaní nasledovného tovaru() / o zmluve na vykonanie nasledovnej veci() / o poskytnutí nasledovnej služby(*)
.....................................................
– Dátum uzavretia zmluvy() / prevzatia()
.....................................................
– Meno a priezvisko spotrebiteľa(ov)
.....................................................
– Adresa spotrebiteľa(ov)
.....................................................
– Podpis spotrebiteľa(ov)
(len ak sa tento formulár zasiela v papierovej forme)
.....................................................
– Dátum:
.....................................................
() Nehodiace sa prečiarknite.

pixel